Klik hier om te reageren
Alleen ook met uw deelname aan dit forum kunnen we helpen de community te laten groeien en de bestuurders tot elkaar te laten komen.

MG F voor dagelijks gebruik?

Praat hier met andere bezoekers over MG en andere leuke dingen

MG F voor dagelijks gebruik?

Berichtdoor Ben » zo 10 jan 2010, 10:40

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum en ik kwam hier terecht doordat ik wat vragen had aan de ervaringsdeskundigen met betrekking tot een MG F..

Ik wil van de zomer een MG F aanschaffen voor dagelijks gebruik, maar kan het auto'tje dat aan?
Ik heb op myreview van Autoweek.nl gelezen dat de koppakkingen kapot gaan en dat er steeds elektronische- en accu storingen zijn..

Maar jullie, althans enkele van jullie, hebben een MG F en hebben jullie er nu werkelijk zoveel problemen mee en gebruiken jullie hem voor dagelijks gebruik? Denken jullie dat dat mogelijk is?

Verder vraag ik mij nog steeds af wat de maandelijkse onderhoudskosten zijn, ik lees zeer verschillende dingen overal.

Jullie zouden me erg helpen als deze vragen beantwoordt zijn.
Ben

Re: MG F voor dagelijks gebruik?

Berichtdoor Vincent » zo 10 jan 2010, 16:28

De onderhoudskosten zullen ook uiteen liggen.
Welk jaar wil je er een en wat is het budget.
Koop je een goedkopere met wellicht achterstallige onderhoud, ja dan zullen de onderhouds kosten hoger zijn (en wellicht hoger dan een duurdere kopen).
Dit ligt ook weer gelijk aan het dagelijks gebruik, wat prima kan als je maar een auto koopt die hier (nog) geschikt voor is.
Vincent

Berichtdoor Ben » zo 10 jan 2010, 21:39

Beste Vincent,

Allereerst bedankt voor je reactie.

Mijn budget is zoveel als nodig is voor aanschaf van een goede MG F binnen redelijkheid. Uiteraard niet meer dan nodig is.

Ik zat te kijken naar MG's van rond de 1999/2000 waarvan de onderhoudshistorie bekend is. Die prijs ligt tussen de 1.500-2.500 pond. Bij de meesten staat er 60k miles op de teller.

Zijn er specifieke risico's bij km aantallen en veel voorkomende problemen waardoor mensen MG's weg doen En wat bedoel je met 'als je een auto koopt die hier (nog) geschikt voor is'?

Vriendelijke groet,
Benjamin
Ben

Berichtdoor Stef » vr 16 apr 2010, 12:28

Ik weet niet of mijn reactie er nog toe doet. Wie weet rij je allang in een mooie F rond.

Toch maar hier mijn ervaring. Ik rij in de zomer dagelijks met mijn F. Met veel plezier! Ik vind hem er zeker geschikt voor. Het wordt alleen lastig als je meer dan 1 persoon wil meenemen. Ik los dat op door dan een paar keer heen en weer te rijden. Dikke pret voor mezelf omdat ik graag rij. Bij de 1e zonnestraal gaat het dak open.

Ook het verhaal van de koppakkingen ken ik. Op zich is de koppakking niet slecht. Waar het (bijna) altijd fout gaat is dat de koelbuizen die van voor naar achter of andersom lopen doorroesten. Tja, als je dat niet in de gaten hebt heb je dus geen koeling meer. Met als gevolg een oververhitte motor en een lekke koppakking. Er zijn setjes te koop die je waarschuwen voor een laag koelvloeistofpeil. Ook zijn er RVS koelbuizen te koop waardoor je dit probleem niet meer hebt. Ik zelf heb er geen last van gehad. Voor aankoop o.a. koelbuizen controleren kan dus geen kwaad.

Verder heb ik totaal geen rare dingen met mijn F meegemaakt. Gewoon een feest om elke dag in te rijden.
Stef

Berichtdoor Liesjeb » vr 23 jul 2010, 10:54

Hallo Allemaal

Wij hebben een mooie MG F gezien en zitten erover te denken om hem te kopen

Nou hebben we gehoord dat de onderdelen heel lastig te krijgen zijn en soms helemaal niet
Weten jullie daar meer van?

Gr L en D
Liesjeb

Keer terug naar Discussie